Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om bilhyra. Välj bland kategorierna här nedan.
Reservationsbeloppet i Sverige är total hyreskostnad plus 2000 sek på de flesta bilmodeller, detta skiljer sig dock ofta från land till land. Information om reservation hittar du under Hyresregler & Villkor, välj sedan 'Form of Payment'. Om ingen information ges angående reservation så brukar självrisken låsas på kortet.
Vid upphämtandet av fordonet sker en auktorisation på ditt kort, beräknat hyresbelopp plus 2,000 SEK om bilhyran sker i Sverige. Detta visas oftast som ett reserverat belopp på ditt konto. Det reserverade beloppet kommer släppas och bli tillgängligt igen på ditt konto efter den kortutgivande bankens handläggningstid. Den vanligaste handläggningstiden är 3-10 bankdagar men detta kan variera beroende på bank. Den faktiska hyreskostnaden kommer debiteras i samband med att hyrbilen har återlämnats.
I vissa fall kan det tillkomma en avbokningsavgift, de flesta priser som betalas på plats har ingen avbokningsavgift. Förbetalda priser kan avbokas senast midnatt två dagar före uthämtandet av bilen, då återbetalar vi hela beloppet. Om avbokningen görs senare debiteras en administrationsavgift på SEK 300 (eller motsvarande belopp i lokal valuta), som dras från det kreditkort du använde för att göra bokningen.
Vid återbetalning tar det cirka 10 bankdagar innan pengarna blir tillgängliga på ditt konto.
Har du bokat och förbetalt din bilhyra via en annan internetsida än Hertz websida så ska du vända dig direkt till deras kundtjänst för hjälp vid frågor rörande din bilhyra, även då hyran har blivit avslutad.
Detta innebär att betalningen inte går igenom från ditt betalkort, dom två vanligaste orsakerna bakom detta är diverse spärrar på kortet, oftast en spärr för utlandsköp eller internetköp. Debiteringen görs från en bank i Dublin.
Den vanligaste orsaken bakom detta är försäkringsvalen, hertz.se erbjuder i Europa priser som oftast inkluderar CDW och TP (skadekostnadsreducering och stöldskydd), vilket betyder att om ni valt bort nån av dessa försäkringar i profilen så kan inte hemsidan erbjuda de förbetalda priserna eller våra lågprisprodukter.
Nej, kortet som används vid betalning måste tillhöra personen som står på hyresavtalet och som hämtar ut bilen.
Detta gör du på plats när du hämtar ut bilen. Vi vill träffa personen som ska läggas till som extra förare och se personens körkort. Om du hämtar ut bilen utanför kontorstid alternativt i en Self Service Kiosk vänligen kontakta uthyrande station alternativt kontakta Hertz sales center på telefon 0771 – 211 212 för att lägga till extra föraren.
I Sverige kostar det 50 kronor per påbörjat dygn och chaufför, förutsatt att extraföraren är över 25 år, med en maxkostnad på 1500 kronor per hyrestillfälle och chaufför.
Om personen är under 25 år så tillkommer även en avgift för ung förare. I Sverige är denna kostnad 100 kronor per påbörjat dygn och chaufför, med en maxkostnad på 1500 kronor per hyrestillfälle och chaufför.
Andra regler och priser gäller beroende på vilket land bilen hämtas i, kontrollera hyresregler och villkor vid bokningstillfället.
I Sverige finns det inga andra krav än att du har körkort. I övrigt varierar detta från land till land, under ’Hyresregler & Villkor’ och ’Driver License’ hittar du mer information.
Du kan tyvärr inte boka en ersättningsbil via Hertz hemsida. Kontakta Hertz sales center på telefon 0771 – 211 212, fler kontaktvägar hittar ni här.
I vissa länder och på vissa bilmodeller finns det en så kallad "no show-avgift" som debiteras om du inte avbokar bilen i tid. Därför krävs det kortuppgifter på bokningarna även om pengarna inte dras från kortet vid bokningstillfället.
Ja, vissa delar går att ändra. Du kan ändra upphämtningsdatum, återlämningsdatum, bilgrupp, upphämtningstid och återlämningstid. Däremot kan du inte ändra upphämtningsplats eller vem som ska hämta bilen.
Du kan göra maximalt två ändringar som förändrar priset på en förbetald bokning. Behöver du göra ytterligare ändringar måste du göra en avbokning av den befintliga bokningen och därefter göra en ny bokning.
Vid ändringar av datum, tid eller bilmodell som förändrar priset så specificerar www.hertz.se totalpriset för den nya perioden. Har priset från grundbokningen då ändrats kommer endast mellanskillnaden att debiteras eller krediteras ditt kort.
Vid återbetalning tar det cirka 10 bankdagar innan pengarna blir tillgängliga på ditt konto.
Om du har förbetalat en hyrbil, inte avbokar den och inte hämtar upp bilen på upphämtningsdatum/tid förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 750 SEK, som täcker våra administrativa kostnader och kompenserar det Hertz-företag som tillhandahållit hyrbilen för att bilen inte varit tillgänglig för uthyrning under den tid den varit reserverad för dig.
I ett sådant fall återbetalar vi det förbetalda beloppet, minus avgiften för ej upphämtad bil, om du kontaktar oss skriftligen och begär återbetalning senast 90 dagar efter upphämtningsdatum. Skriv till Hertz sales center på e-post: customerrelations@hertz.se och bifoga en kopia av din bokningsbekräftelse.
Om du har valt att betala på upphämtningsstället, inte avbokar hyrbilen och inte hämtar upp den på upphämtningsdatum/tid förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på EUR 65 (eller motsvarande belopp i lokal valuta) som täcker våra administrativa kostnader. Denna avgift kommer att dras från det kreditkort du använde för att göra bokningen.
Hyreskrav kan variera från land till land. Gå in på Hertz.se och välj "Priser och bokning"-avsnittet, sedan "Regler och villkor" och där väljer du din destination. Där kan du välja frågan "Additional Drivers". Om du fortfarande behöver hjälp, kontakta ditt lokala Hertz uthyrningskontor.
Här hittar du alla våra uthyrningskontor. Du kan även hitta närmaste Hertzkontor under "Stationer"-avsnittet på hertz.se. Sök på en adress, stad, gata, ort eller ett postnummer eller välj "Location Directory" och klicka dig vidare. Om du fortfarande behöver hjälp, kontakta Hertz sales center.
Har du bokningsnumret kan själv via Hertz websida hämta din bokningsbekräftelse. Klicka här, fyll i bokningsnumret samt efternamnet på hyrestagaren så får ni tillgång till bokningsbekräftelsen. Saknar ni bokningsnumret vänligen kontakta Hertz sales center på telefon 0771 - 211 212, fler kontaktvägar hittar ni här.
Brytpunkten för dygnshyra styrs av det klockslag som registrerats som upphämtningstid. Hämtade ni ut er hyrbil klockan 12:00 så är brytpunkten för dygnshyra nästkommande dag klockan 12:00.
Ni kan själv via Hertz websida söka reda på ditt hyrbilskvitto. Räkna med upp till 7 dagar från det datum bilen återlämnades för att en kopia av hyrbilskvittot ska bli tillgängligt. Kopior av hyrbilskvitton finns tillgängliga upp till sex månader från det att bilen återlämnades. Klicka här, fyll i kreditkorts- och/eller körkortsnummer som användes för hyran samt efternamnet på hyrestagaren så kan ni söka reda på ert hyrbilskvitto. Ni kan även kontakta Hertz kundtjänst på telefon 0771 – 211 212, fler kontaktvägar hittar ni här.
Hertz kan begära en kreditupplysning på föraren/hyrestagaren. Som biluthyrare har vi ett legitimt behov av en kreditupplysning för att säkerställa att våra kunder är kreditvärdiga att hyra bil hos oss. Kreditupplysning görs på personnummer och en gång per halvår. Om din bilhyra inträffat på olika uthyrningskontor kan du komma att se fler än 2 kreditupplysningar per år då vissa av våra stationer har olika organisationsnummer. Vi använder oss av Bisnode för att göra en kreditupplysning. Kreditupplysningar som görs hos Bisnode syns endast hos Bisnode och inte hos några andra aktörer. De flesta banker använder sig av UC och ser därför inte våra slagningar och därav belastar inte vår kreditupplysning våra kunders kreditbedömning hos banker eller hos andra kreditupplysningsföretag. För frågor som rör kreditupplysning hänvisar vi dig till kreditupplysning@hertz.se.
I de flesta länder i Europa debiteras en administrationsavgift per trafikförseelse som myndighet kontaktar Hertz gällande. Administrationskostnaden varierar från land till land.
På svenska hyror debiteras både administrationsavgift och boten från Hertz. I övriga Europa så är det vanligt att boten sänds separat till hyrestagaren direkt från myndigheten.
Böter /Tullavgifter i USA hanteras vanligtvis av PlatePass och RentalCarTicket som får informationen från Hertz via Transponder i bilen. Kvitto och information finns att finna på deras hemsidor (se länkar ovan).
Som hyrestagare är du själv ansvarig för betalning av parkeringsboten. Om du inte betalar den kommer du att efterdebiteras kostnaden tillsammans med en administrationsavgift.
Som hyrestagaren är du själv ansvarig för betalning av de norska vägtullarna. Information om hur du betalar vägtullar hittar du på www.autopass.no/en/visitors-payment. Om du inte betalar vägtullarna kommer du att efterdebiteras kostnaden tillsammans med en administrationsavgift.
Som hyrestagare är du själv ansvarig för betalning av dessa avgifter i det land eller de länder du kör hyrbilen. Om du inte betalar kommer efterdebiteras de fakturor som Hertz betalar till utländska myndigheter, tillsammans med en administrationsavgift.
Böter- eller tullavgifter i USA hanteras vanligtvis av PlatePass och RentalCarTicket som får informationen från Hertz via en transponder i bilen. Du debiteras på kreditkort eller faktura. Kvitto och information om hur du betalar finns på respektive hemsida, se länkar nedan.
www.platepass.com
www.rentalcarticket.com
Utfärdande myndighet kontaktar Hertz, som bilägare, Hertz uppger namn och adress på aktuell hyrestagare. Hertz debiterar hyrestagaren en administrationsavgift, själva boten kommer till hyrestagaren per post. Administrationsavgiften varierar från land till land.
Mer information hittar du på www.konsumenteuropa.se
Detta betyder oftast att extrautrustningen redan är inkluderad.
Mellan den 1:a december och den 31:a mars sitter det vinterdäck på alla våra bilar i Sverige. Vill ni ha vinterdäck utanför denna period, eller specifikt önskar dubbfria vinterdäck eller dubbdäck, ber vi vänligen att ni kontaktar vårt Hertz sales center på telefon 0771 - 211 212 för att lägga er bokning och vi försöker att tillgodose önskemålet i mån av tillgång på utrustning.
Detta innebär att utrustningen ni valt ligger mot förfrågan och inte går att boka via hemsidan, för att kontrollera tillgänglighet ber vi att ni kontaktar vårt Hertz sales center på telefon 0771 - 211 212 för att lägga er bokning. Vänligen observera att det inte går att lägga till extrautrustning som ligger mot förfrågan på en redan gjord bokning.
I Sverige erbjuds inte denna tjänst.
Du kan tyvärr inte boka en bil med dragkrok via hemsidan. Ett flertal kontor kan erbjuda bil med garanterad dragkrok, men du kan tyvärr inte göra den typen av bokning via hemsidan. För hjälp med bokning ber vi dig kontakta vårt Hertz sales center på 0771 - 211 212. Fler kontaktvägar hittar du här.
SuperCover är en självriskeliminering, innebär alltså att ni inte har någon självrisk vid skada på bilen i Sverige, även om ni är vållande till skadan (andra regler kan gälla i andra länder).
Vid bokning framgår det vilka försäkringar som ingår och vilka försäkringar som är möjliga att teckna till på plats. Information om detta finns även på den bekräftelse som sänds till dig när du bekräftar bokningen.
Via www.hertz.se specifieras vilka försäkringar som ingår på steg fyra av bokningsprocessen.
Vänligen notera att CDW (Skadekostnadsreducering) samt TP (Stöldskydd) oftast lämnar en kvarstående självrisk som varierar från land till land.
Vi rekommenderar att man även tecknar en PAI - Personal Accident Insurance som är en Olycksfalls- och Sjukvårdsförsäkringen. I den ingår en drulleförsäkring som kan ersätta skador på inredningen inuti bilen. Skadorna kan ha orsakats av föraren eller passagerarna genom en plötslig och oförutsedd händelse. Försäkringen ersätter däremot inte skador som orsakats av djur. Försäkringen täcker också förlust av bilnyckel och feltankning (ersätter max 5000kr). Läs mer om alla våra försäkringar och här: https://www.trygghansa.se/campaign/hertz/pages/default.aspx
Inom Sverige är detta sällan ett problem, det tillkommer dock ofta en envägsavgift. Kontrollera detta vid bokningstillfället.
Det beror på vilket land du har tänkt köra in i. Mer information om vilka länder det är tillåtet att köra in i med våra svenska hyrbilar hittar du här. När du hämtar ut hyrbilen måste du också meddela vilka länder du har tänkt köra in bilen i.
Hertz Sverige tar tar ut en avgift för detta, information om denna avgift hittas under Hyresregler & Villkor. Möjliga tullavgifter, trängselskatter, vägskatter och liknande avgifter får du som kund betala själv.
I Sverige måste man vara 18 år gammal eller äldre, en extra avgift tillkommer dock om man är under 25 år.
Andra villkor kan gälla i andra länder, kontrollera hyresregler och villkor vid bokningstillfället.
Tjänsten FPO innebär att du vid uthämtandet väljer att betala en full tank drivmedel till ett fast pris. Då ska hyrbilen återlämnas med så tom tank som möjligt då ingen återbetalning sker för ej nyttjat bränsle. Detta är en service som är mycket uppskattad av våra kunder som på detta sätt kan spara både tid och pengar.
Nej, alla säten måste vara kvar i bilen.
Nej, bogsering är ett brott mot hyresavtalet och är inte tillåtet under några omständigheter.
Hyreskrav kan variera från land till land. På hertz.se går du in på länken "Priser och bokning", väljer "Regler och villkor" och därefter väljer du din destination. Där kan du läsa vilka hyreskrav som gäller för just din destination. Om du fortfarande behöver hjälp, kontakta ditt lokala Hertz bokningskontor.
Vissa av våra kontor erbjuder möjligheten att hämta ut bilen utanför öppettider mot en avgift, för att kontrollera tillgänglighet utanför öppettider ber vi er att kontakta Hertz sales center på telefon 0771 - 211 212 för att lägga er bokning.
Det är viktigt att alltid meddela uthyrande station om eventuell försening. Har hyrbilen inte checkats ut två timmar efter den uthämtningstidpunkt som bokats och kund inte hört av sig så har Hertz rätten att hyra ut bilen till annan kund.
Vid ankomst förseningar med flightnummer inlagt i bokningen så håller Hertz bilen t.o.m. två timmar efter att flighten landat om detta sker inom kontorstid.
Hertz garanterar bilen två timmar från utsatt tid, förutsatt att detta är under uthyrningskontorets öppettider och att vi har samtliga uppgifter för betalning av hyran. Finns inte detta kan kan vi inte garanteras bil efter det att kontoret stängt.
Detta är möjligt på vissa kontor, om det kommer upp ett pris när du väljer återlämning utanför öppettider så har den valda återlämningsplatsen en lösning för detta. Detta sker oftast genom ett nyckelinkast eller genom en Self Service Kiosk. Instruktioner ges när du hämtar ut bilen.
Som medlem i Hertz Gold Plus Rewards har du tillgång till en rad förmåner som gör det snabbare, enklare och mer lönsamt att hyra bil hos Hertz. Läs mer om Hertz Gold Plus Rewards.
Det är kostnadsfritt att bli medlem. Läs mer och ansök här.
Via hertz.se:s förstasida klickar du på länken "Logga in", som du hittar i toppen av sidan. I översta rutan lägger du in ditt medlemsnummer. Därefter klickar du på länken ”glömt lösenord”. Du identifiera dig genom att lägga in körkortsnummer och utfärdande land. Skriv sedan in koden längst ner på sidan och välj "Fortsätt", så kommer du vidare och kan skapa ett lösenord.
Våra vanligaste priser är paketpriser och lågprisprodukter där skadekostnadsreducering och stöldskydd ingår. Vid kampanjer erbjuder vi nästan alltid paketpriser där dessa försäkringar är inkluderade. Våra prismotorer söker efter bästa pris utifrån de uppgifter som kunden anger i sin bokning eller prisförfrågan. Vid prisförfrågan med användande av profil känner prismotorn av de val som kunden gjort och söker därmed efter ett pris som motsvarar de egna valen i profilen.
Det vanligaste felmeddelande som visas är "Card Hash Number cannot be null for paymentCard nummer 1 (BETALKORT). [WS4011]". Då Hertz Gold Plus Rewards profilerna är skapta för att fungera globalt, är dessa kopplade mot internationella banksystem. Dessa accepterar enbart kreditkort som betalmedel och vi kan därför inte nyttja betal-/bankkort, bankkort med kredit eller debitcard som betalmedel.
Nej, medlemsnumret måste finnas i bokningen för att hyran ska registreras som medlemshyra.
På ett flertal uthyrningskontor över hela världen finns speciella medlemsdiskar, så att du som medlem inte behöver spendera lika mycket tid i kö. Du har dessutom alltid 25% procents rabatt på barnstol och en fri extraförare (make, maka eller partner). För att ta del av förmånerna måste du göra hyrbilsbokningen via din medlemsprofil. Detta specificeras inte vid bokningstillfället. Du får dessutom regelbundet kampanj- och rabatterbjudanden via e-post, om du har godkänt att ta emot den här typen av information från oss. Detta gör du i din profil via hertz.se.
Det finns även andra fördelar beroende på vilken nivå av medlemskap du har, mer information finns här.
Nej, för att kunna använda ditt medlemskap måste du boka via www.hertz.se, via Hertz sales center eller via din resebyrå.
Detta beror oftast på vilket grundval av bilmodell du har gjort i din profil. I de flesta fall kan vår medlemsservice hjälpa dig se över profilen och göra ett mer passande val. Du kan också testa att trycka på knappen ”Visa alla” i bokningssteget där du väljer bilmodell. Då får du upp alla bilmodeller som erbjuds på kontoret oavsett val i profilen.
Nej, det går dessvärre inte.
Nej, det går dessvärre inte.
Det går inte att använda sig av Å, Ä och Ö vid bokning eller i din medlemsprofil på grund av vilken teckenkodning som är uppsatt på Hertz.se. Då Hertz är ett internationellt bolag så måste varje land kunna se och läsa bokningar samt medlemsprofiler för bästa möjliga service oavsett land och uthyrningskontor. Då alla länder inte idag har teckenuppsättning med Å, Ä och Ö går det endast att välja tecken inom A-Z.
För att kunna tjäna poäng behöver du acceptera poängsystemet i din profil. Detta gör du under ”Mitt konto” – ”Min profil” – Steg 4. Detta är alltså inget som ställs in automatiskt.
Du kan endast tjäna poäng på hyror i länder som deltar i bonussystemet. Hyror i ett land där bonussystemet inte finns genererar inte poäng. Du tjänar 1 poäng per spenderad USA-dollar. FiveStar-medlemmar tjänar 10 procent extra och President Circle-medlemmar tjänar 25 procent extra.
Du kan efterregistrera poäng på de hyror som du har bokat via ditt medlemskap efter den 26 maj 2016.
Du kan inte tjäna poäng på skatt, vägtullar, lokal serviceavgift, lastbilar eller skåpbilar. Du kan inte heller tjäna poäng på försäkringshyror, ersättningsbilar, hyror som görs via hyresmäklare eller hyror som görs med företagsavtal. Du tjänar inte heller Hertzpoäng om du väljer att tjäna poäng/miles på ett frequent flyer-medlemskap, till exempel SAS Eurobonus.
För att köpa hyror för poäng kryssar du i rutan ”Använd mina Gold Plus-Poäng” som du hittar längst ner på startsidan när du har påbörjat en bokning. Poängen dras därefter automatiskt från ditt poängkonto. Du kan endast köpa förbetalda hyror för dina poäng. På denna länk finns information om vilka hyror som kan köpas för poäng i olika länder.
Poängen betalar endast för grundhyran, alltså tiden och eventuell körsträcka. Försäkringar, tull, bränsle och eventuella tillval kan inte betalas med poäng, utan betalas vid hyrestillfället.
Vid inaktivitet i mer än 18 månader försvinner poängen från ditt konto. Med inaktivitet menas att ingen bokning/hyra har registrerats på ditt konto.
De länder som deltar är: Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Belgien, Nederländerna, Luxemburg, Irland, Norge, Sverige, Danmark, Finland, USA, Kanada, Australien och Nya Zeeland.
Du kan ha tagit emot ett oönskat kommersiellt e-postmeddelande som informerar dig om din möjlighet att ge ditt e-samtycke till Hertz. Hertz kommer inte att skicka några framtida erbjudanden, såvida du inte väljer i din Gold Plus Rewards-profil att ta emot information och erbjudanden från Hertz och/eller våra partners.
Trängselskatt och broavgift debiteras med tillägg för moms, enligt skatteverket.Beloppet, plus en administrationsavgift, läggs på hyresavtalet.
Läs mer om trängselskatt för hyrbil från Hertz.
Vid en skadebesiktning undersöker vi fordonets kaross, glasrutor, däck, fälgar och interiör, för att kontrollera om det finns några skador på bilen.
Enstaka stenskott på kaross, små bättringsbara lackskav/poleringsbara repor. Observera att dessa skador registreras hos Hertz, men skrivs inte ut i skadebilagan.
Läs mer om riktlinjer för slitage och skador här. For English version of guidelines on wear and damage click here.
Ja, Hertz genomför en rutinmässig kvalitetscheck efter varje hyra som säkerställer fordonets skick och att detta hyrs ut enligt Hertz standard. Skadebesiktning är självklart en del av denna kvalitetscheck.
Du som kund ansvarar för att kontrollera fordonet och godkänna vår bedömning av bilens skick innan avfärd. Detta görs också för att säkerställa att inga skador uppkommit under tiden som bilen stått parkerad efter att den parkerats av personal. Du har självklart möjligheten att få bilen besiktad tillsammans med personal. Du som kund måste dock meddela oss om du önskar en genomgång vid uthämtning/återlämning.
Om du hittar en skada som inte finns noterad i Hertz skadebilaga eller i den kvalitetspärm som ligger i fordonet, så måste du informera Hertzpersonalen vid uthyrande kontor innan avfärd. Vid leverans, eller om ingen Hertzpersonal, finns på plats, dokumenterar du skadan genom att ta en bild med din mobilkamera. Observera att denna dokumentation ska ske innan avfärd. Dokumentationen skickar du sedan till uthyrande station eller vår avdelning som handlägger skador på damagecontrol@hertz.se. Om en skada som inte är registrerad upptäcks när fordonet är återlämnat kan du bli betalningsskyldig för denna.
Hyrbilen kontrolleras av Hertzpersonalen inom tolv timmar (gäller inte om stationen är stängd på grund av helg eller röda dagar eller om bilen inte återlämnas på något av våra kontor) efter återlämning. Då sker en besiktning och personalen dokumenterar eventuella nya skador. Finns det skador på hyrbilen skickas ärendet automatiskt vidare till uthyrningskontoret eller till Hertz skadeavdelning. De gör en bedömning om ärendet ska drivas vidare. Om så är fallet får du som kund ett skadebrev via e-post. Har du frågor om en skada eller vill diskutera ett ärende så kan du kontakta vår avdelning som handlägger skador på telefon 08-657 30 80.
I händelse av borttappad nyckel måste du säkra fordonet genom att omedelbart anordna bärgning genom märkesassistans/Hertz Road Assistance och kontakta uthyrande station.
Under hyrans gång är det endast uthyrande kontor som kan hjälpa dig, kontaktuppgifter till kontoret hittar du på hyreskontraktet.
Vår kundtjänst handlägger avslutade hyror, kontaktinformation hittar ni här.
Ja, att övningsköra i en hyrbil är ingen skillnad från att övningsköra med en privatbil. Vi tillåter förare som är 16 år, så länge Transportstyrelsens regler och övningskörning uppfylls. Personen som ska övningsköra måste stå som extra förare på hyresavtalet. Läs mer om regler och villkor på vår sida om körkort och övningsköra.
Såvida du inte tidigare har lämnat samtycke har dina personuppgifter inte delats med någon annan än Hertz, dess dotterbolag och licenstagare för marknadsföringssyfte.
Vi tillåter djur i vissa av våra bilgrupper. Att medföra och transportera djur i hyrbilen är inte tillåtet utan att på förhand få godkänt av Hertz uthyrande kontor. En avgift för rekonditionering kan tillkomma om bilen är i behov av sanering efter hyrestillfället. Hundar ska transporteras i eget medtagen bur, i sele eller på annat säkert sätt för både sig själv och alla andra i bilen. Säkerställ att buren inte gör åverkan på bilen. Läs mer